HTML

Gyerekkönyvek

Segítek eligazodni a mesekönyvek között, nálunk már bevált köteteket ajánlok, igényes illusztrációkkal.

Friss topikok

  • Kong.Kinga: Legújabb kedvencünk kisiskolásoknak, nagy ovisoknak: Bosszantöpp és más furcsaságok. www.noamese.h... (2016.05.24. 09:21) Gyerekkönyvek a fa alá
  • Brunn Kati: Hát igen, lehet, hogy ebben igazad van. :-) (2013.08.11. 09:13) Életfilozófia
  • Brunn Kati: Nem kell ez a könyv neked. :-) Egyébként könyvtári volt, de mondjuk az oviba lehet, hogy érdemes b... (2013.06.04. 13:36) Válás
  • Brunn Kati: Bocs, hogy csak most válaszolok, de rég jártam erre. Sajnos annyit tudok csak a folytatásról, hogy... (2013.05.30. 08:18) Ottolina kis világa
  • Brunn Kati: Én is mindig tervezem, hogy elő kellene venni, de annyi könyv vár rám, hogy mindig elmarad. :-( (2011.01.11. 08:42) Pöttyösök

Gyerekkönyveket ajánlok, gyakorló szülőként és könyvmolyként.

2013.07.05. 14:30 Brunn Kati

Életfilozófia

anne.jpg

Manapság nagyon népszerűek az önsegítő könyvek, sokan sokféle módját kínálják az igazi boldogság megtalálásának. Olvastunk már mindnyájan ilyeneket, több-kevesebb sikerrel alkalmazzuk is a trükköket a mindennapok hajszájában, én azonban azt mondom, hogy nincs jobb lelki segítség, mint egy-egy igazán jó regény, olyan történetek, amelyekből erőt meríthetünk. 

A mi szempontunkból most az az igazán érdekes, hogy vajon vannak-e ilyenek a gyermek- és ifjúsági irodalom területén, sikerült-e az alkotóknak olyan maradandó figurákat, olyan példaadó személyiségeket létrehozni, akik életfilozófiájukkal egy egész életen át elkísérnek. Szerintem vannak ilyenek, nem is kevesen, de most közülük a számomra két legfontosabbat emelném ki. Hozzáteszem még, hogy mindkét ifjú hölggyel már felnőttként ismerkedtem meg, ezért nem tudom ugyanilyen hatással vannak-e egy kamaszlányra is, de remélem a kislányomon keresztül ezt is hamarosan lesz lehetőségem megtapasztalni. 

Két nagyon hasonló életfelfogású kislányról van szó, egy kanadai és egy amerikai írónő tollából születtek, a két könyv eredeti megjelenése között is csupán öt év telt el, tehát ugyanabban a csendes, nyugalmas, békebeli  években játszódik mindkét történet a múlt század elején. Mindketten magányos, árva kislányok, akik új környezetbe kerülve, derűs, nyitott, mindennek örülni tudó lényükkel a környezetüket is képesek megváltoztatni. Emblematikus figurák, akik nélkül szegényebb lenne a világ. Szerintem mindenkinek csak jót tesz, ha olvas róluk, Anne Shirley-ről, aki Lucy Maud Montgomery regénysorozatának főszereplője, és Pollyannáról, akit pedig Eleanor H. Porter az Élet játéka című regényéből ismert meg a nagyvilág. A képek közül az első ábrázolja elvileg Anne-t, a másik pedig Pollyannát, direkt nem a legelterjedtebb filmek szereplőit hoztam illusztrációnak, ez a két kislány nekem jobban megtestesíti a figurákat, és még hasonlítanak is.

pollyanna.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekkonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr215392407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2013.08.10. 22:08:42

Nekem gyerekként sem gyerekekkel sikerült azonosulnom, hanem felnőtt szereplőkkel.:) Szerintem ez a kor-dolog gyerekként még nem probléma, én simán el tudtam képzelni mindenféle hős(nő)ket szerepmodellnek, és fel sem merült, hogy furán festenének az általános isiben.:)

Brunn Kati 2013.08.11. 09:13:18

Hát igen, lehet, hogy ebben igazad van. :-)
süti beállítások módosítása